ΚΑΡΤΕΡΙΑ

ΚΑΡΤΕΡΙΑ

Ναυπηγήθηκε το 1825 στο Λονδίνο, για λογαριασμό του ναυτικού των Ελλήνων επαναστατών, κατά την Επανάσταση του 1821. Ήταν το μόνο που παραλήφθηκε από τα έξι πλοία αυτού του τύπου που είχαν παραγγελθεί για λογαριασμό της ελληνικής επαναστατικής κυβέρνησης. Η παραγγελία χρηματοδοτήθηκε από το Φιλελληνικό Κομιτάτο του Λονδίνου. Για την κατασκευή του την ευθύνη είχε ο φιλέλληνας Φρανκ Χέιστινγκς , ο οποίος διέθεσε και δικά του χρήματα. Έγινε κυβερνήτης του και παρέμεινε μέχρι το θάνατό του το 1827.
Η Καρτερία αναχώρησε από την Αγγλία για την Ελλάδα στις αρχές Ιουλίου του 1826. Το πλοίο, κατά την άποψη ιστορικών της εποχής, ήταν το πρώτο, παγκοσμίως, ατμοκίνητο πλοίο με πολεμική δράση. Μεταξύ των επιτυχημένων πολεμικών ενεργειών της, περιλαμβάνεται η επιδρομή στο λιμάνι της Ιτέας, στον Κορινθιακό Κόλπο το 1827, κατά την οποία ανατίναξε ή βύθισε 4 οθωμανικά πλοία. Σταμάτησε να χρησιμοποιείται μετά το 1830 λόγω της κακής κατάστασης των μηχανών της.
Η Καρτερία ήταν ατμοκίνητη τροχήλατη κανονιοφόρος κινούμενη από δύο μικρές ατμομηχανές. Η μέγιστη ταχύτητά της έφτανε τους 7 κόμβους. Επιπλέον είχε 4 ιστούς με ημιογική ιστιοφορία. Έφερε οπλισμό με 4 πυροβόλα των 68 λιβρών Το παρόν ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:48.

ΚΑΡΤΕΡΙΑ

ΚΑΡΤΕΡΙΑ

ΚΑΡΤΕΡΙΑ

ΚΑΡΤΕΡΙΑ